Gdzie kupować elektronikę: krótka lista

Dlaczego warto korzystać tylko i wyłącznie z dobrych, renomowanych sklepów ze sprzętem komputerowym? Mogłoby się wydawać, że ten problem nie jest szczególnie skomplikowany, jednak nieco bliższe przyjrzenie się mu dobitnie przekonuje, że wielu konsumentów nadal nie uświadamia sobie zagrożeń, z jakimi wiąże się kupowanie szeroko rozumianej elektroniki w niesprawdzonych miejscach. Oto krótka lista powodów, dla których sprzęt elektroniczny powinno się kupować wyłącznie w sklepach cieszących się naprawdę dobrą renomą.

Gdzie kupować elektronikę: krótka lista

 

Sprzęt elektroniczny powinno się kupować wyłącznie w sklepach cieszących się naprawdę dobrą renomą

fot. dell.com

  1. Jakość sprzętu. To pierwszy i, rzecz jasna, najbardziej istotny punkt niniejszej listy. Trzeba wiedzieć, że gdy kupujemy na przykład laptopy w niesprawdzonych sklepach czy (o zgrozo) w takich miejscach, jak różnego lombardy, tak naprawdę nigdy nie możemy być pewni co do jakości takiego sprzętu. Równie dobrze komputer, który jest nam przedstawiany jako nowy lub niemal nowy, mógł wcześniej zostać zalany jakąś cieszą i zostać poddany wymianie kilku ważniejszych podzespołów. Podobne zasady obowiązują zresztą również w przypadku na przykład samochodów: kupujemy je tylko w dobrych serwisach lub komisach właśnie po to, aby mieć pewność, że auto, który będziemy jeździć, nie uległo wcześniej jakiemuś wypadkowi lub poważnej awarii.
  2. Gwarancja. To kolejny niezwykle istotny punkt. Nasze zainteresowanie powinny przyciągać tylko i wyłącznie te sklepy z elektroniką, które oferują gwarancję na sprzedawany przez siebie sprzęt. Gwarancja powinna obejmować okres co najmniej dwóch lat użytkowania komputera, jednak najlepszym rozwiązaniem są rzecz jasna gwarancje pięcioletnie. To jednak jeszcze nie wszystko. Niestety, ale sam fakt, że dany sklep komputerowy Warszawa oferuje nam w umowie możliwość dokonywania bezpłatnych napraw gwarancji w przypadku jakiejkolwiek awarii naszego sprzętu tak naprawdę jeszcze niczego nam nie mówi. Istnieją bowiem sklepy, które na przykład każdą poważniejszą awarię kwalifikują jako zaistniałą z winy użytkownika sprzęty i przez to niepodlegającą naprawie w ramach gwarancji. Warto więc zorientować się (na przykład czytając fora internetowe) jak w praktyce wyglądają naprawy gwarancji w przypadku konkretnego sklepu z elektroniką.